Terms & Conditions

Köp- & leveransvillkor

Hos Urban Italian Group AB, SE559081-8141, kan du köpa italienska handgjorda produkter av högsta kvalité. Vårt mål är att alltid ge professionell service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.bastahome.se. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i Sverige där så föreskrivs av EU-regler. Som kund hos Urban Italian Group AB har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på support@urbanitaliangroup.se. Vår målsättning är att kundservice ska besvara ditt mejl inom 1 - 3 vardagar.  

 

Produkter och totalkostnad

Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. 

 

Priser

De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.

 

Ångerrätt & öppet köp

Vi följer Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning. Tänk på att varan ska returneras i oförändrat skick och i originalförpackning. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. Om varan är använd och inte längre i ett oförändrat skick förbehåller vi oss rätten att vid retur göra ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn och ordernummer - bifoga följesedeln i paketet och ange tydligt vad du vill returnera så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur. Om du inte har kvar din följesedel så kan du skriva ut denna Retursedel  och lägga i paketet. Returer ska skickas till vår adress:

Florentine
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm 

Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och med en spårbar försändelse, till exempel paket. Ångerrättsformulär hos Konsumentverket: Ångerblankett

För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer, se under rubrik Returns & Complaints.

Garantier

Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.


Betalning

Urban Italian Group AB erbjuder följande betalningsalternativ:

Kortbetalning. Betalning accepteras med  VISA, MasterCard. Välj Betal-/Kreditkort i kassan och fyll i kortägarens namn, kortnummer, kortets utgångsmånad och kortets CVC-kod. CVC-kod är de tre/fyra sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av kortet vid betalning med VISA and MasterCard. Kortuppgifter hanteras av Nets betalväxel, vilken är certifierad enligt PCI DSS. Pengar dras direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen. I vissa fall använder vi oss av en s.k. 3D Securelösning när du betalar med kort. Du använder då en personlig PIN kod i ett extra steg innan betalningen slutförs. 

 

Fraktsätt

PostNord till utlämningsställe eller hemleverans – När din försändelse är klar för leverans får du en avisering via sms, mejl eller i PostNord App där du kan välja mellan leverans hem eller hämta på utlämningsställe. Om detta inte väljs så går det automatiskt till din närmsta utlämningsställe enligt din valda adress.

 

    Ångerrätt

    Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du självklart returnera dina produkter till oss inom 14 dagar.

     

    Transportansvar, skador på försändelser

    Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Urban Italian Group AB på väg till kund är Urban Italian Group AB ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig att skapa ett reklamationsärende genom att skicka mejl till support@urbanitaliangroup.se. Läs mer på "Returs & Complaints".


    Ej uthämtade paket

    För paket som inte löses ut förbehåller sig Urban Italian Group AB rätten att fakturera kunden för retur- & hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms. 


    Reklamation

    Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, ber vi dig skapa ett reklamationsärende genom att skicka mejl till support@urbanitaliangroup.se. När din reklamation är registrerad kommer vi kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare med ärendet. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Urban Italian Group AB frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten. Läs mer på "Returns & Complaints".


    Tvistelösning

    Vid en eventuell tvist kommer Urban Italian Group AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.


    Alternativ tvistelösning

    Du har i din egenskap av konsument inom EU rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnat åtgärdas genom direktkontakt med oss, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan. EU-kommissionens plattform för klagomål finns tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr.

     

    Force Majeure

    Urban Italian Group AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.