Returns & Complaints

Hur returnerar jag mitt paket?

Vi är väldigt måna om att du som kund ska vara helt nöjd när du handlar hos oss. Därför har du 14 dagars öppet köp på allt.

  1. Alla varor behöver vara i originalskick och packas i sin originalförpackning.
  2. Returer skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp bekostar du din egen returavgift.
  3. När returen har anlänt till oss görs en återbetalning.

Följ dessa 4 enkla steg i vår returprocedur:

  1. Registrera din retur till oss via mejl support@urbanitaliangroup.com med ordernummer. 
  2. Ladda ner retursedel. Fyll i alla uppgifter och lägg retursedel i originalförpackning tillsammans med de varor du önskar att returnera. Packa varorna väl och förslut paketet ordentligt.
  3. Returadress:
    Florentine
    Folkungagatan 44
    118 26 Stockholm
  4. När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur.

 

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad behöver detta omgående reklameras till ombudet. Vid en synlig skada måste Postnord få in ärendet samma dag för att kunna behandla det.

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig registrera ditt ärende genom att mejla support@urbanitaliangroup.se.

Följande information ska framgå i mejlet:

  1. Ditt ordernummer.
  2. Tydlig bild på felaktig vara.
  3. Reklamationsorsak.

När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig så snart som möjligt och hjälpa dig vidare.

 

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela returnerade värdet inom 14 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur. Återbetalningen sker till samma konto som du har använt.

 

Byten

Om du önskar att byta en vara lägger du en ny order på den du önskar att byta till, därefter genomför du en returprocess enligt instruktioner ovanför.

 

Ej uthämtade paket

För paket som inte löses ut förbehåller sig Urban Italian Group AB rätten att fakturera kunden för retur- & hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms.

 

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår support snarast på support@urbanitaliangroup.se. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från vår support.


Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa beställningen och denna kommer att skickas till dig. Du har dock möjlighet att skicka tillbaka din beställning enligt returprocessen ovan.